اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۴۱

سازمان امور مالیاتی به رفتار ممیزان اشراف دارد؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۴۳۰
رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران بیان داشت: مالیات برارزش افزوده در شرایط کنونی و گرانی حاکم بر کشور که کالاهای مورد مصرف این صنف قیمت ثابتی نداشته و هر روز افزایش می یابد، باعث گرانی مضاعف گردیده بطوریکه از ابتدای امسال اعضاء […]

http://www.otaghasnaftehran.ir/fa/1397/13725/رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران بیان داشت: مالیات برارزش افزوده در شرایط کنونی و گرانی حاکم بر کشور که کالاهای مورد مصرف این صنف قیمت ثابتی نداشته و هر روز افزایش می یابد، باعث گرانی مضاعف گردیده بطوریکه از ابتدای امسال اعضاء روز به روز کم می شوند .

علی اصغر میر ابراهیمی در ادامه گفت: صنف دارندگان رستوران و سلف‎سرویس شامل مالیات بر ارزش افزوده می گردد در حالیکه صنوف کباب و حلیم و تهیه غذا مشمول این قانون نیست؛ لذا افراد با توجه به موضوع گرانی و جبر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در این صنف، پروانه های کسب خود را باطل و از دیگر صنوف پروانه می گیرند، این شرایط باعث کم شدن و در نهایت ضعیف گردیدن این صنف می شود.

وی با اشاره به راهنمایی های غلط ممیزان سازمان امور مالیاتی به فعالان صنفی گفت: ممیزهای مالیاتی با مراجعه به صنوف تحت پوشش در پاسخ به اظهارات فعال صنفی مبنی بر عدم کاسبی و رکود ، می گویند«اگر نمی توانی کسب و کار کنی، واحد صنفی خود را بفروش و پول آن را در بانک بگذار» تاکید دارم؛ چگونه سازمان به ممیزهای خود نه آموزش می دهد نه تذکر که اگر واحد صنفی مغازه خود را تعطیل کند، به غیر از خود، پرسنل شاغل در آن را چه کند؟ بطوریکه برخی از اعضای این اتحادیه بالغ بر سیصد پرسنل دارند که اگر تحت تکفل هر فردی را به طور میانگین چهار نفر بگیریم در مجموع، تنها در یک واحد صنفی ۱۲۰۰ نفر ارتزاق روزی می کنند، لذا راه حل ممیز های مالیاتی کم‎کم منجر به تعطیلی و بیکاری می شود. سازمان امور مالیاتی می داند چه رفتار خطرناکی را ممیز ها انجام می دهند؟

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس در رابطه با برخی از صنوف پخش غذا که قیمتهای بسیار پایینی دارند اظهار داشت: امروز مرغ را با قیمت۱۴هزار تومان خریداری کردم در حالی که برخی از صنوف پخش غذا یک پرس را به قیمت ۵۰۰۰ تومان می فروشند؛ چگونه است که علاوه بر مخارج جانبی، مواد آن را با این شرایط نوسان قیمت، خریداری، طبخ و عرضه می کنند؛ البته باید به نوع سلامت مواد اولیه شک کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت حامل‎های انرژی گفت: متاسفانه ادارات آب ، برق، گاز، شهرداری و… طوری قیمت‎ها را افزایش می دهند که انگار گرانی و کسادی صنوف را نه می بینند نه می شنوند ، ما همه جزو یک بدنه و نظام هستیم ، بیگانه نیستیم .

میرابراهیمی در پایان گفت: از مسئولان تقاضا دارم تا به مشکلات اصناف رسیدگی کنند و موجبات ایجاد بیکاری و خروج افراد در فعالیت‎های صنفی را از بین ببرند.

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016